zaterdag 3 december 2011

Zwarte kannibalen dictators stopt met moorden

Opa Etienne Tshisekedi, U bent 78 jaar  en u heeft harde gewerkt voor Congo en u voert al 30 jaar oppositie in Congo. Met veel respect  nu bent u al een opa, het is tijd om met pensioen te gaan en om te genieten van uw geld en van vakantie.

Er zijn zo veel dingen te doen tijdens pensioen zoals het schrijven van een boek, het bouwen van bejaardenhuizen. U kunt ook voorzitter worden van een bejaardenhuis in Congo of een ziekhuis. U moet stoppen met politiek. Het belangrijkste is dat u gezond blijft. Congo heeft veel bejaardenhuizen nodig voor andere opa’s die binnenkort met pensioen gaan.

Ik ben een jonge vrouw geboren in 1985.  Ik ben geboren tijdens de dictatuur en opgeleid in Europa.Het is mijn opgevallen dat Afrikaanse politici een laag denkniveau hebben. “” Dit is mijn mening’’’.
Het is tijd om te veranderen. Ik heb persoonlijk geen laste van het koloniale verleden van Congo. Verder heb ik geen last van het slavernij verleden.

Wel heb ik veel last van de Dictatuur in Afrika, geestelijke last van genocide en geestelijke last van oorlogen. Mij interesseren de slavernij en het koloniale verleden niet.

Ik leef in spanning vanwege de politieke problemen van Afrika. Ik heb  mij verdiept in de geschiedenis. Sorry hoor,  ik geef de blanke mensen niet de schuld over Afrika. Maar ik geef Afrikaanse politici de schuld.
Ook al waren de  blanken heel erg slecht, de Afrikaanse mensen zelf zij verantwoordelijk voor de ellende in Afrika. Want we leven nu in 2011. Over één maand is het 2012. Onze mentaliteit moet veranderen. Want ooit  zullen onze kinderen ons de schuld geven voor de ellende in Afrika.

De kinderen die de Genocide hebben overleefd; Ze hebben geen blanke moordenaars gezien, maar wel zwarte  moordenaars.

Verder, die kinderen hebben blanken gezien als een Engel die hen kwam redden. Ook zagen zij Zwarte kannibalen die hen vermoordden en opaten. Deze kinderen zullen nooit Europeanen de schuld geven.
 Afrikaanse mensen, als jullie doorgaan met oorlogen en dictaturen, dan zullen jullie nooit de toekomstige generaties overtuigen dat Europeanen slechte bedoelingen hebben met Afrika.
Een mooie traditie is een traditie waarbij mensen goede dingen doen. Goede ouders zijn ouders, die hun kind goed begeleiden, zodat hun kind een beter toekomst kan hebben. Een goede president is een president die goed zorgt voor zijn land.

Sommige Afrikaanse  mensen hebben heel erg hard gestudeerd voor hun land en ze willen die kennis toepassen om Afrika  te ontwikkelen.



Discours de Libreville (Gabon) - Sarkozy door maracouja972

Corrupte regimes


Joseph Kabila




Étienne Tshisekedi wa Mulumba (Kananga14 december 1932) is een Congolese politicus en voorzitter van de politieke partij l'Union pour la Democratie et le Progrès Social (UDPS). Hij was drie keer korteerste minister van het land (toen nog Zaïre) in de jaren 1990: in 1991, 1992–1993 en 1997.

Opa Etienne Tshisekedi,



Corrupte regimes








Zwarte kannibalen dictatoren en Genocide in Afrika





Europa



Afrikaanse studenten



Kinderen in Rwanda leren met alternatieve vormen trauma’s verwerken